1897

info@powerhitradio.lt

reklama@powerhitradio.lt

Youtube kanalas

Facebook

Kas grojo d. val. min.?
MITA logo
Laida kuriama bendradarbiaujat su MITA. Finansuojama ES struktūrinių ir investicinių fondų lėšomis. Daugiau informacijos mita.lrv.lt ir e-mokslovartai.lt

Dirbdamas darbe tu klausai:


Radijo stočių per FM radijo imtuvą
Internetinių radijo stočių - lietuviškų
Internetinių radijo stočių - užsienietiškų
Spotify
Youtube
Kita

MITA - Savivaldžio automobilio vairavimo sistema

Yra numatoma, kad savivaldis transportas ateityje išspręs svarbiausias problemas, susijusias su transporto sektoriumi ir judėjimu, t. y. savivaldis transportas turėtų užtikrinti mažesnes spūstis miestų gatvėse, sumažinti transporto priemonių į aplinką išmetamų teršalų kiekį, užtikrinti didesnes judėjimo galimybes žmonėms ir svarbiausia – turėtų užtikrinti didesnį eismo saugumą.
Vienas iš pagrindinių kriterijų, nuo kurio ateityje priklausys sėkminga savivaldžių transporto priemonių integracija į transporto sistemą, yra judėjimo saugumas – galimybė tiksliai ir stabiliai judėti pageidaujamomis trajektorijomis, esant kintančioms judėjimo sąlygoms.

MITA - Escalator Slide

„Escalator Slide“ – tai eskalatoriaus ir šliuožynės hibridas – įtraukios ir kūrybingos visuomenės prioriteto pavyzdys.

„Viešoje erdvėje nėra čiuožynių, kurios būtų prieinamos plačiajai visuomenei – ne tik vaikams. Todėl naują kūrinį norėjau paversti draugišku ir vyresniems žmonėms, perkeltine prasme kalbant, „verslo kostiumams“, – apie naujausią savo instaliaciją sako menininkas Julijonas Urbonas. Šmaikštų ir kartu ironišką garsaus lietuvių kūrėjo darbą vilniečiai gali pamatyti Gedimino prospekte atsivėrusioje naujoje erdvėje „Live Square“.

Naujos energijos pagrindinei miesto gatvei suteiksiančioje vietoje demonstruojamą kūrinį sudaro dvi dalys. Vienoje konstrukcijos pusėje sumontuoti eskalatoriaus laipteliai, o kitoje – čiuožynė. Užlipus į viršų, kaip sako menininkas, nebelieka klausimo, ką daryti toliau, nes „sėdmenis iškart traukia prie žemės“ – belieka šliuožti žemyn.

„Šis eskalatorius-čiuožynė yra susijęs su mano ilgalaikiais tyrimais, kuriuose gilinausi į gravitacinę estetiką ir plėtojau choreografinio dizaino strategiją, bei tuo, jog tapau tėveliu. Man pasidarė aktualios žaidimų aikštelės mieste, kur gali rasti tik nuobodžias, šablonines čiuožynes su iš anksto numatytu scenarijumi“, – apie idėjos gimimą pasakoja menininkas.

Pasak, Domo Dargio, „Live Square“ sukūrusios bendrovės „Eika“ vadovo, bendradarbiavimas su menininku Julijonu Urbonu nėra atsitiktinis.„Sau kėlėme ambiciją atgaivinti apsnūdusią Gedimino prospekto pusę ir įnešti į ją gyvybės. Kadangi drąsūs ir novatoriški J. Urbono kūriniai mus žavėjo jau seniai, supratome, kad joks kitas menininkas į naujai gimstančią erdvę nepažvelgs geriau, įdomiau. Šis mūsų bendradarbiavimas yra vienas iš gerosios praktikos verslo ir meno sinergijos pavyzdžių“, – sako D. Dargis

MITA - Dirbtinis karkasas skirtas kaulo augmentacijai

Šis produktas unikalus tuo, kad gaunamas personalizuotas kaulo konstruktas, idealiai atitinkantis individualaus paciento žandikaulio defektus. Šiuo metu klinikoje kaulo augmentacijai yra naudojamos įvairios sintetinės, gyvūninės kilmės medžiagos, to paties paciento kaulo fragmentai paimti iš donorinės srities ar netgi kito žmogaus kilmės kaulinis pakaitalas. Visi šie gydymo metodai turi trūkumų: Sintetinės medžiagos yrimas sunkiau kontroliuojamas.

Gyvūninės kilmės kaulo pakaitalai tinkami tik nedideliems defektams atstatyti, sudėtinga jais atstatyti taisyklingą formą.Kai imamas kaulas iš paties paciento, jam tenka ištverti papildomą chirurginę intervenciją, padidėja galimų pooperacinių komplikacijų rizika. Šiuos trūkumus sprendžia 3D bio-spausdinimo technologija.

MITA - 3D Aplinką suvokiantis autonominis KTU robotas

Pagrindiniai grupės mokslinių tyrimų darbai susieti su pažangių modeliavimo, optimizavimo ir valdymo metodų bei skaitinio intelekto algoritmų taikymu, pvz., biotechnologiniuose procesuose ar kitose sudėtingose sistemose. Dalis mokslinių tyrimų yra dedikuoti siekiant sukurti žmogui asistuojančią robotizuotą sistemą, autonomiškai suvokiančią trimatę erdvę bei atpažįstančią žmogaus gestus naudojant jutiklius arba stereometriją ir skaitinio intelekto algoritmus. Siekis yra judėjimas erdvėje neatsitrenkiant į esamus ir judančius objektus. Taip pat vykdomi tyrimai susiję su akių judesių stebėsena. Kartu su UAB Mundita kuriamas  greitai suvokiantis supančią aplinką ir galintis joje naviguoti autonominis robotas.

Roboto veikimo demonstracijos video:

Skaityti toliau

MITA - Greita tilto kokybės patikra

Išradimo tikslas yra tilto techninės būklės vertinimui skirtos eksperimentinės diagnostikos proceso supaprastinimas šių diagnostikoje naudojamų kriterijų nustatymui:
tilto perdangos savojo svorio sukelto jos vidurio skersinio vertikaliojo įlinkio; standumo koeficientu apibūdinamo perdangos vidurio vertikaliojo skersinio standumo, nustatomo deformuotos savuoju svoriu perdangos padėties atžvilgiu; perdangos skersinių vertikaliųjų absoliučiųjų virpesių žemiausiojo savojo dažnio arba jam apytiksliai lygaus žemiausiojo rezonansinio dažnio.
Tilto bandymas atliekamas matuojant tilto virpesius su maža ir pigia aparatūra, vietoj brangaus ir užtrunkančio apkrovos bandymo, kai sustabdomas eismas ir užvaromi sunkvežimiai.

MITA - Skrudintų Avinžirnių šokolade skanėstas

Žemės Ūkio ir maisto instituto mokslininkai kartu su UAB Mokslo kavinė sukūrė sveikuolišką produktą smaližiams – skrudintų avinžirnių šokolode skanėstą. Avinžirniai maistingas baltymų ir naudingų medžiagų šaltinis. Tinka veganams, vegetarams ir tiesiog smaližiams, be gliutenų, be laktozės

MITA - Kelio dangos tipo nustatymo sistema

Besivystant technologijoms vyksta revoliuciniai pokyčiai sektoriuje. Pereinama nuo nuosavo automobilio prie dalinimosi paslaugos (CAR SHARING), tikėtina kad ateityje vidaus degimo varikliai bus pakeisti elektriniais. Pati įdomiausia inovacija yra savivaldės transporto priemonės, kurios gali važiuoti be vairuotojo. Tokiose transporto priemonėse naudojamos aplinkos suvokimo sistemos, kurių veikimo principas pagrįstas dirbtinio intelekto technologijomis.

Dar didžiausi iššūkiai laukia detalių gamintojų, pvz. elektriniam automobiliui nereikalinga sankaba. Tokių kompanijų kapitalizacija pastaraisiais metais drastiškai mažėja. 

VGTU mokslininkai kuria sprendimus, skirtus standartinių automobilio mazgų pritaikymui savavaldėms transporto priemonėms.

Sukurta kelio dangos tipo nustatymo sistema praplečia gamintojų naudojamų aplinkos suvokimo sistemų funkcionalumą. Sistema naudoja standartinius automobilio jutiklius ir aparatinę įrangą, todėl galutiniam vartotojui transporto priemonės kaina nedidėja.

 

MITA - Dendritinių ląstelių terapija vėžiu sergantiems pacientams

Dendritinių ląstelių terapija vėžiu sergantiems pacientams - individuali imunoterapija, kuomet gydymui naudojamos paties paciento ląstelės atsižvelgiant į konkretaus paciento sveikatos rodiklius. Sukuriamas individualus vaistinis preparatas siekiant “užkurti” imuninę sistemą, kuri ligos atveju nebefunkcionuoja tinkamai.

MITA - Plūduriuojančios saulės jėgainės projektas!

Šiuo metu pasaulyje yra apie 400 hidroakumuliacinių elektrinių, kurių baseinų plotai nėra niekaip papildomai išnaudojami. Plūduriuojančios saulės jėgainės įrengimui būtų galima išnaudoti daugiau nei 300 ha KHAE aukštutinio baseino plotą. Jėgainės konstrukcija prisitaikytų prie kintančio baseino vandens lygio, būtų atspari bangavimui ir ledui. Kadangi tokio tipo jėgainė būtų pirmoji regiono šalyse, „Lietuvos energijos“ grupei tai yra viena iš galimybių tapti atsinaujinančios energetikos sprendimų lydere ir kelti Lietuvos žinomumą tarptautinėje mokslo bendruomenėje

Išmanus save pakraunantis amortizatorius


Šis įrenginys skirtas valdyti slopinimo jėgą ir panaudoti virpesių energiją gaminti elektros srovei. Ši elektros energija naudojama paties amortizatoriaus valdymui, jutiklių ir duomenų perdavimui. Jame naudojamas specialus išmanusis skystis – feronanomagnetinis skystis, kuris yra ir feromagnetinė terpė generuojant elektros energiją. Norint plačiai pritaikyti tokį įrenginį, reikia atlikti pakeitimus ir įrenginio gamyboje (korpusas nemagnetinis, viso gamybos linijos lanksto ir virina metalą), numatyti automobilyje jo valdymo ir energijos surinkimo įrangą.